ЗДО №1, Сквирський ЗДО №1 ”Світанок”, Сквира
Київська область, Білоцерківський район

Родзинки у фізичному вихованні дошкільників

Фізичне виховання дошкільнят - організований процес, спрямований на їхній фізичний розвиток, рухову, фізичну підготовку до творчої життєдіяльності, набуття знань, умінь та навичок з фізичної культури. Його пріоритетні завдання - формування, збереження, зміцнення та відновлення здоров'я дітей через комплекс фізкультурно - оздоровчих заходів.

Заняття з фізичної культури, ранкова, гігієнічна, коригувальна гімнастики, фізкультурні хвилинки, динамічні паузи, рухливі ігри, спортивні вправи та ігри, піші переходи, спортивні вечори розваг та свята, дні здоров'я тощо, - усе це становить структуру фізичного виховання. Важливо надавати процесу фізичного виховання оздоровчої спрямованості.

Наповнення занять з фізичної культури, ранкової гімнастики та інших форм роботи різноманітними рухами в комплексі з традиційними та нетрадиційними оздоровчими технологіями збагатять дітей знаннями про особисте здоров'я, сформують у них уміння та навички оздоровлення та відновлення власного організму.

Серед інноваційних оздоровчих технологій для дітей дошкільного віку в ДНЗ слід виокремити: фітболгімнастику, художню гімнастику, пальчикову, дихальну та звукову гімнастику, імунну гімнастику, психогімнастику (вправи, ігри, етюди, пантоміми). Які нетрадиційні методи оздоровлення ми використовуємо у роботі з дітьми перед дошкільного віку?

У кожній групі наявні корегуючі доріжки, або «доріжки здоров’я», які використовуються з метою запобігання плоскостопості, корекції порушень постави, для масажу стопи.

Массаж - підвищує опірність організму і корисний у будь-якому віці. Для зміцнення імунної системи дітей застосовуються різні види масажу, а саме: масаж стопи (положенні стоячи або сидячи катати ступнею маленькі м'ячі з нерівною поверхнею, кульки); крапковий, "пляшковий", щіточковий масаж, масаж за допомогою махрової рукавички, "горіховий масаж", вушних раковин, пальців рук. Суть точкового масажу - масажування біологічно активних точок, більшість яких розміщена на обличчі, шиї, стопі. Точковий масаж дає позитивний результат дітям, які хворіють на гострі респіраторні захворювання, а також діє профілактично.

Вправи – релаксації (звуки природи, заспокійлива музика) використовується для розслаблення, зняття емоційної та фізичної напруги, або приємного занурення у денний сон.

Використання різних методів та прийомів кольоротерапії відновлює сили, здоров’я, гармонію почуттів. Вплив кольору на людей неоднозначне і суто індивідуальне. Він має вибірковий характер, і це потрібно враховувати.

Дихальна гімнастика це своєрідний ключ до прихованого життя тіла, що безпосередньо пов’язане з розумовою працездатністю людини та її емоційним станом. Так, ритмічне дихання з паузою на вдиху або видиху зумовлює періодичну зміну утримання кисню в крові, що викликає відповідну реакцію — стрімке розширення судин мозку.

Гімнастика для очей – поліпшує зір, сприяє кращому кровообігу в очному яблуці.

Пальчикова гімнастика дозволяє дітям поліпшувати мовлення та дрібну моторику.

Хорошим способом підвищити імунітету дитини, відновити дихальну систему після захворювань, а також запобігти часті простудні захворювання є дихальна гімнастика. А якщо дитина відрізняється гіперактивністю, то завдяки дихальної гімнастики, він навчиться розслаблятися і заспокоюватися. Виконувати її зовсім нескладно, до того ж, якщо проводити дихальну гімнастику у формі гри, то вийде чудове проведення часу. Дихальна гімнастика для дітей дошкільного віку.

- «Годинник». Стоячи,ноги злегка розставити,руки опустити. Вимахуючи прямими рукам уперед, вимовляти «тік-так». Повторити 10—12 раз.

- «ПІВЕНЬ» Стати прямо,ноги порізно,руки опустити. Підняти руки убік,та був ляскати вони за стегнам. Выдыхаючи,вимовляти «ку-ку-рі-ку». Повторити 5— 6 раз.

-«КАША КИПИТЬ» Сидячи, одна рука лежить животі, друга—на грудях. Втягуючи живіт — вдих,випинаючи живіт — видих. Выдыхая,голосно вимовляти «ф-ф-ф-ф-ф». Повторити 3—4 разу.

- «НАСОС» Стати прямо,ноги разом,руки опущені. Вдих, потім нахил тулуба в сторону—видих, руки ковзають вздовж тіла, голосно вимовляти «з-з-з-з-з»,«зз-з-з». Повторити 6—8 нахилів у кожен бік.

-«РОСТИ ВЕЛИКИЙ» Стати прямо,ноги разом,підняти руки вгору, добре потягнутися,піднятися на носки—вдих,опустити руки-вниз,опуститися на всю ступню — видих. Видихаючи вимовляти «у-x-x-x-x». Повторити 4—5 раз.

-«ЛИЖНИК» Імітація ходьби на лижах протягом 1,5—2 хвилин. На видиху вимовляти «м-м-м-м-м».

-«МАЯТНИК» Стоячи, ноги розставлено на ширину плечей, палицю тримати позаду лише на рівні нижніх кутів лопаток. Нахиляти тулуб убік. При нахилі—видих, вимовляти «т-у-у-x-x». Повторити по 3—4 нахили у кожен бік. Та багато інших.

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Логін: *

Пароль: *